19 Haziran 2014 Perşembe

Banvit ile açık açık

Dönem dönem her tür gıda için dedikodular bazen gerçek olabiliyor, bazen de gerçeklik payı varmış aslında diyebiliyoruz. Bazen de tamamen asılsız haber olabiliyor...
Son zamanlarda tavuk tüketimi hakkında çıkan haberleri görmüş, okumuşsunuzdur. 
Ne yiyeceğimi, çocuğuma ne yedireceğimi şaşırdığım zamanlar oluyor.

Her zaman derim; duyduklarının yarısına bile inanma! 
Kulaktan kulağa dolaşan, hiç bir belgesi, ispatı olmayan bilgilere inanmıyorum elbette.
Tam da böyle bir dönemde Banvit'ten aldığım davet sayesinde her şeyi birinci ağızdan öğrenme şansım oldu. Banvit A.Ş. Kurumsal Gelişim ve İletişim Direktörü İlgi Görener’in konuşmasını dinledim. 
  
Bir çok konu konuşuldu o gün. 
Toplantı başladığı andan itibaren İlgi hanıma bol bol soru soruldu. Hatta soru gelmeden aydınlandığım da oldu kendi adıma...

Bir kere ben kesinlikle herhangi bir yerden, markette markasız satılan ürünlerden, hele hele açıktan et ve tavuk satın almam söyleyeyim. Geçenlerde sokak aralarında kesim yapılan, son derece pis ve her yerinden vahşet akan kesimhaneleri görünce çok fena oldum.

Bir de organik tavuk hikayesi var. Ben bunları para tuzağı olarak görüyordum -ki öyle gözüküyor- 
İlgi hanım organik tavuk yetiştirme şartlarından bahsedince emin oldum. Bir tavuğun organik olarak yetişmesi için tavuk başına 8 m2 alana sahip olması gerekiyor. Hem de sanayiden uzak bir alan -böyle bir alan bulursanız bana da haber verin-  Ülkemizdeki tavuk tüketimini de düşünürsek yurdumuzun yarısından çoğu organik tavukçuluğa ayrılması gerekirdi.
Organik tavuk iddiasıyla tavuk satın alırken lütfen üzerindeki izin ve onay belgesini ilgili bakanlıktan kontrol ettirin. Maalesef bu konudaki denetimler yetersiz gibi. Oraya rastgele bir sayı da yazılmış olabilir.

Banvit ürünlerinde izlenebilirlik özelliği olduğunu yeni öğrendim. Paket üzerinde yazan kodları sorguladığınızda yediğiniz tavuğun anne babasına, yetiştiricisine, büyüdüğü yere her şeye ulaşabiliyorsunuz. Banvit sitesinden sorgulayabilirsiniz.

Banvit'te yılda 500.000 mikrobiyoloji testi yapılıyormuş. belgeleri ile gördüm. Günde 550.000 hayvan kesiliyormuş.

Bir şehir efsanesi de tavukların hiç gezmediği, yürüseler kemikleri kırılacağı yönünde, belki duymuşsunuzdur siz de... Banvit tavukları tabi ki geziyorlar, gezerken fotoğraflarını gördük :) Ayrıca gezmeseler, özgür olmasalar nasıl üreyecekler? Firma batar... Tavuklarına iyi bakmaları gerekiyor elbette, tavukların hasta olmaları onlar için ekstra maliyet anlamına geliyor.

Eski tavuklar çok zor pişerdi, şimdi tavuklar hormonlu hemen pişiyor derler. Banvit tavukları 40 günde kesilirken, köy tavukları yada eskiden pişen tavuklar yaşlanmaya yakın yaklaşık 2 yaşında kesilirse kart tavuk daha zor pişer diyor İlgi hanım. Bence haklı.

Nugget üzerindeki çıtırların artık tavuk parçaları olduğu dedikodusunu ise ben orada duydum :) Nugget üzerindeki çıtırlar, ekmek kırıntısı ve serdeçal karışımı imiş. Bilenler bilmeyenlere anlatsın artık :)

Banvit fabrikasında çalışanların çocukları için bir de ana okulu varmış. İşte bu duyarlılık benim çok hoşuma gitti. Harika uygulama için Banvit'e kocaman alkış!!!

Banvit ürünlerini, marketlerde dahi göremeyeceğimiz çeşitleriyle www.banvitburada.com dan satın alabiliyorsunuz. Üstelik dilediğiniz saatte kapınıza teslim ediyorlar. Kargo ücreti vs yok! 



bademlebuduk

1 yorum:

  1. Daha önce bir blogger arkadaşın da BAnvit i gezdiğini görmüştüm... Ben genelde rastlarsam kesinlikle Banvit alıyorum zaten... ben de gezmek görmek isterdim açıkçası...
    Sitesini de inceliycem..
    çok teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..