29 Haziran 2014 Pazar

Zaferan Osmanlı Şerbeti

Ramazan geldi,  hoş geldi
Uyku saatleri,  yemek menüleri,  gezme planları da dahil pek çok şey değişiyor bizim evde ramazan ayında. Her zaman olduğu gibi bu ayda da midemize iyi bakmalıyız. Ramazanda oruç sonrası iftarda mideyi yormamalı, hafif şeyler yemeli ve elbette bol sıvı tüketmeli.
Bugün iftar için farklı bir içecek hazırlamak istedim.  Zaferan Osmanlı Şerbeti

Daha önce annesultanlar buluşmasında tatmıştım, hazırlamak bugüne kısmet oldu. Gazlı ve şekerli içecekleri sevmiyorum.  Bu yüzden evde de pek bulunmaz. Doğal meyve suları (kendim hazırlıyorum) ve ayran bizim evin popüler içecekleri.

Zaferan Osmanlı Şerbeti doğal bitkiler ile hazırlanıyor.
İçeriğinde neler var bakalım; Mekke gülü,  demirhindi, dut pestili, kakule, zencefil,  tarçın,  karanfil,  incir,  kayısı,  siyah üzüm ...
Yapay tatlandırıcı ve renklendirici içermiyor.

Gelelim faydalarına;
Osmanlı Şerbeti sindirimi kolaylaştırır,  susuzluğu giderir,  mideyi rahatlatır,  vitamin deposudur.

Hazırlaması çok kolay, nasıl mı?
Ben 50 gr toz paket ile hazırladım.  1 litre suya karışımı katıp kaynattım.  Kaynayınca 2 su bardağı şeker ilave ettim.  Yarım saat kadar daha kaynadı. Sonra süzgeçten geçirdim,  1, 5 litre soğuk su ilave ederek buzdolabında soğumaya bıraktım.

İftar öncesi mideyi rahatlatması için birer bardak aldık,  iftardan sonra da serinlik için birkaç bardak içmiş olabiliriz :))

Zaferan Osmanlı Şerbetini çok lezzetli ve faydalı buldum.
Ramazan'da gazlı içeceklerden uzak durmalı, doğal serinleme yöntemlerini tercih etmeli.
ramazan için öneriler


Bademle Buduk hayırlı bereketli ramazanlar diler.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin..