31 Aralık 2014 Çarşamba

Röportaj: Tots and More Kehribar kolyeler hakkında pek çok şey


Serpil Poyraz girişimci anne, Tots&More Organik Bebek Kurucu Ortağı, öğretim görevlisi, Dr.

Serpil hanım tanışır tanışmaz samimiyeti ve doğal ürünler hakkında bilgisi ile ilgimizi çekmeyi başardı. Şaka bir yana pozitif enerjisi olmalı insanın; böyle güzel bilgileri ve ürünleri sunmak herkesin harcı değil. Hani bir söz vardır 'gülmeyi bilmeyen dükkan açmasın' işte Serpil hanım çok güzel gülüyor. Kendisiyle keyifli bir röportaj yaptık. Sizinle paylaşmak isterim. 

Kehribar kolyeler, kehribarın sertifikası, kehribar diş kolyesi nasıl kullanılır ve Tots and More hakkında merak edilenleri konuştuk. 

Serpil Hanım, nasıl başladı Kehribar Bebek Kolyesi hikayeniz?
Kızım Elif’le başladı J Şaka bir tarafa Elif, bu ülkedeki bebeklerin de kehribar bebek diş kolyelerinden faydalanıyor olmasının müsebbibidir. Elif’in diş çıkarma döneminde, 2011 başları, kim ne derse yapar her tavsiyeyi değerlendirir vaziyetteydim. Bebeklerin diş çıkarma dönemlerini bilirsiniz, annelerin kabusu olabiliyor.  İsviçre’de yaşayan kuzenim sen kehribar diş kolyesi kullanmıyor musun? diye sorunca, o nedir, bilmiyorum dedim ve hemen bir adet kehribar kolye bize getirtildi. Kullanıldı. Sonuç mükemmel! O kadar mükemmel ki, bu kolyeleri Türk anne ve bebekleri de kullanmalı diyerek işe  koyulduk. O dönem, Tots&More Organik Bebek Giysileri olarak halihazırda hizmet veren markamız, Litvanya’dan sertifikalı %100 Baltik Kehribarı (Amber) getirterek, bu kolyelerin satışına da başlamış oldu. Özetle Türkiye’ye kehribar bebek diş kolyelerini ilk Tots&More getirmiştir.
Kehribar nedir?  Nasıl oluşur?
Kehribar kısaca reçinedir. Doğal taş olarak bilinir ancak taş değil, organik bir yapıdır. Toprak altında kalıp, uçucu özelliğini kaybeden, kimyasal yapısı farklılaşan fosil ağaç reçinesidir kehribar. Reçinenin milyonlarca yıllık doğa koşullarında, ısı ve ışıkla etkileşip fosilleşmesiyle oluşmuştur. Orjinalinde akışkan bir yapıya sahip olan reçine, ağaç kabuklarındaki böcekleri, mikroorganizmaları, yaprak ve bitkileri içine sararak akmakta, bir nevi onları hapsetmekte ve zamanla sertleşerek, tüm bu içindeki canlı yapıların kimyaları ile hoş kokulu, güzel görünümlü, ve en önemlisi süksinik asit içeriğiyle tıpta ve estetikte oldukça aranan bir madde haline gelmektedir.
Kehribarın uluslararası terminolojide kullanılan adı Amber’dir. Arapça kökenlidir. Eski yunandaki adı Elektron’dur.  Kehribar, sürtünme ile ısınır ve hafif maddeleri kendine çeker. Bu manyetik özelliği dolayısıyla Elektrik ve kehribar aynı kökten gelmektedir. Bizde kullanılan kehribar ise Farsça'dan geçmiştir ve ilginçtir Arapça'da kahrubar elektrik anlamına  gelmektedir.
Dünyanın çeşitli bölgelerinde bulunmakla birlikte en değerli ve süksinik asit içerenleri Baltık Denizinden çıkanlardır. Bu bölgenin, eski çağlarda geniş ormanlık alan olduğu ve yerküre hareketleri ile sular altında kaldığı bilinmektedir. Hatta Avrupalılar kehribar için “kuzeyin altını” tabirini kullanırlar.
Nasıl iyileştiriyor ve hangi durumlarda kullanılması iyi geliyor?
Baltık kehribarının sırrı boncukların içinde gizli. İçeriğindeki süksinik asit ya da diğer adıyla amber asidi, asırlardır Avrupa, Uzakdoğu ve Baltık Ülkelerinde doğal bir antibiyotik olarak bilinmekte ve kullanılmakta. Kehribarın içinde doğal olarak bulunan bu asit, kehribar boncuğu 27oC sıcaklığa ulaştığında açığa çıkar. Bu tam da, kehribardan yapılmış kolye, bilezik, halhal ya da kolye ucunun tenle teması sırasında oluşan sıcaklıktır. Takılan amberin ısısı 36,6 oC’ye kadar çıkar ve doğrudan cilt ve dolaşım sistemine nüfuz eder. Dünya üzerinde pek çok amber çeşidi olmasına rağmen sadece Baltık amberinde süksinik asit bulunmaktadır.  Ayrıca süksinik asit türevleri modern tıpta bir kısım tansiyon ilaçlarında da kullanılmaktadır.

Bebeklerde kullanımı:
Bebek diş boncuğunu taktığında, vücut ısısı bir tür reçine olan amberin içindeki şifalı yağları açığa çıkarır ve bu yağlar cilt tarafından emilerek kan dolaşımına karışır. Kehribar bir taş olmadığından, sıcak ve yumuşak bir dokunuşu vardır. Hafif ve rahat bir kullanım sağlar.
Genel kullanımı:
Avrupa’da ve Uzak Doğu’da çocuklara kehribar takmak çok eski bir gelenek. Kehribar boğaz, kulak ve mide yanmalarını, enfeksiyonları ve solunum rahatsızlıklarını azaltıcı etkisiyle bilinir. Geleneksel kehribar boncuklarından yapılan takılar diş çıkarmanın yan etkileri olan ağrı, iştahsızlık, mide bulantısı, kulak ağrısı, ateş ve soğuk algınlığı gibi rahatsızlıkların giderilmesinde doğal bir tedavidir. Tabii bir ağrı kesici olan kehribar bebeğinizi rahatlatarak onun ilaç gereksinimini azaltır. Kehribarın antiinfalmatuvar (iltihap sökücü) ve tedavi edici özellikleri klasik tıp tarafından da kabul edilmektedir ve sakinleştirici, ağrı kesici, spazm giderici, balgam söktürücü ve ateş düşürücü etkileri uzun zamandır bilinmektedir. Sadece bebekler için değil, bu özellikleri ile yetişkinlerin de imdadına yetişir. Migren, guatr, astım, bronşlarla ilgili iltihaplı  durumlar, sindirim sistemi rahatsızlıkları hatta romatizmaların tedavisinde de kullanılmaktadır. Dikkat edilmesi gerek, ağrı neredeyse kehribarın o bölgeye konması ve ağrının büyüklüğü ile orantılı büyüklükte olması gerektiğidir.




Ben de baş ağrısı için birkaç gün Badem'in kehribar kolyesini kullandım ve faydasını gördüm. 
Kehribar Bebek Diş Kolyesi alırken nelere dikkat etmeli?
Bir defa şunu belirtmek gerekiyor ki; günümüz anneleri oldukça titiz, bilinçli ve araştırmacı. Bizim öncelikle annelere tavsiyemiz, bebeklerine kehribar kolye alırken muhakkak laboratuvar onayı olup olmadığını sorsunlar ve belgesini talep etsinler. Çünkü laboratuvar testi, ürünlerin gerçek kehribar olup olmadığının en tarafsız kanıtıdır. Sertifika önemli elbette ancak, sertifika adı altında herhangi bir matbaadan kolayca bastırılabilecek bir sertifika değil, laboratuvar belgesi ile desteklenmiş sertifika önemlidir.
Son olarak, Kehribar Bebek Diş Kolyesi kullanırken dikkat edilmesi gerekenler varsa annelerle paylaşalım: 
Kehribarın, daha önce de belirttiğimiz gibi, içindeki faydalı asit, vücut ısısıyla aktive oluyor. Dolayısıyla kolyeler muhakkak tene değecek şekilde kullanılmalıdır. Her bir boncuk arası koparak saçılma ihtimaline karşı düğümlüdür. Bu kullanım şekli elbette binlerce yıllık deneyimi içermektedir. Bizler yine de anne gözetimi altında kullanılmasını, gece uykularında kolyenin çıkarılmasını tavsiye ediyoruz. Ancak gece çıkartılan kolye, el ya da ayak bileğine dolanarak kullanılabilir, böylece de etkisi 7/24 devam eder. Hiçbir yan etkisi olmayan tamamen doğal, doğadan Tots&More kehribar kolyelerimiz annelerin gönül rahatlığıyla kullanabileceği, “hem sağlık hem şıklık” sloganıyla önerdiğimiz, bebekler için diş çıkarma döneminin olmazsa olmaz bir üründür, diyoruz.













Bu keyifli söyleşi için teşekkürler Serpil hanım. Sizinle tanışmak büyük keyifti.
2010 doğumlu Badem diş çıkarırken benim böyle bir kolyeden haberim yoktu. Keşke bilseydim de o dönemi rahat atlatsaydık. Birkaç gün sonra 5 yaşına girecek Badem kehribar kolyesini kullanmaya yeni başladı. Ben de takmayı düşünüyorum aslına bakarsanız. 
Tots and More internet sitesinde kehribar kolyenin haricinde organik pamuk ürünler de bulunuyor, incelemenizi öneririm. 








10 yorum:

  1. ikinciler için alalım bizde güzel olmuş ellerine sağlık bir çırpıda okudum

    YanıtlaSil
  2. ben de Arda'nın diş çıkarma döneminde bilseydim bunu süper olurmuş.. ama madem o dönem geçti biz takalım bari :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen, ben de bademin kolyesini taktım geçen gün, üzerine de fular taktım tabi çok sıkı olmuştu :)
      baş ağrısına çok iyi geldi.

      Sil
  3. Çok güzel bir röportaj olmuş canım ellerine sağlık :) ayrıca çok faydalı bir kolyeymiş inşallah gelecek bebişim için not ettim kenara

    YanıtlaSil
  4. Ne çok faydaları varmış, geç de olsa sayenizde öğrenmiş olduk :) Sevgiler, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten %90 salya ağrı azaltıyor iyiki almışım vede denedim çatalım ucunu ısıtım ve denedim çam kokusuna benzer koku geliyor

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşlar ben de aldım daha bi etkisini göremeden iki üç kere takmıştık ki ipi koptu. Kalitesini burds anlayın.

    YanıtlaSil
  7. Kizlar bende bu siteden aldım insallah oglum için bir faydasını görürüm �� kopma falan yasanmaz insallahh �� o kadar verdiğimiz paraya da yazık ��

    YanıtlaSil
  8. Ben büyük umutla almıştım ki klipsı kırık geldi iletişime geçerek değişim istedim ama bildiğiniz hakarete uğradım.o plastik klips takılıyor mu sorun yok ozaman dediler şaşırdım.plastik olmasına mi kırıksa enerjiye birsey olmaz kullan demelerine mi yoksa pekçok şey var da neyse hangisine sasirayim bilemedim.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..